zondag 21 februari 2016

Bananen cheesecake met chocolade

Vanaf het moment dat ik dit recept vond, wist ik dat ik deze cheesecake ging maken.
Ik ben dol op cheesecake! Een cheesecake met banaan had ik nog nooit gemaakt, dus voor mijn eigen verjaardagsfeestje heb ik deze cheesecake (en nog vele andere lekkernijen) gemaakt.


Ingrediënten:
-  4 rijpe bananen (Zijn je bananen nog niet zo rijp? Hier kan je een trucje vinden om je bananen
   snel overrijp te maken.)
-  500 g roomkaas
-  3 eieren
-  200 g Bastognekoeken (of Petit beurre, of speculoos, of een ander lekker en droog koekje)
-  50 g boter
-  snuifje kaneel
-  100 g suiker
-  100 g pure chocolade (eventueel een scheutje room)

Recept:
 1.  Gebruik een springvorm met diameter van ongeveer 24 cm. Klem een vel bakpapier vast op de
      bodem en doe ook bakpapier aan de zijkanten.
2.  Verbrijzel de koekjes in een keukenrobot, zodat je koekjesgruis hebt.
3.  Smelt de boter en meng deze met de koekjeskruimels. Meng zorgvuldig en verdeel de boter goed.
4.  Doe de kruimels in de springvorm de strijk glad met de bolle kant van een lepel.
5.  Zet in de koelkast. Zet ondertussen ook de heteluchtoven aan om voor te warmen op 160°.
6.  Prak de bananen in een kom.
7.  Voeg hier bij de roomkaas en meng goed.
8.  Voeg vervolgens ook de eieren één voor één aan toe.
9.  Dan doe je ook de suiker en een snuifje kaneel erbij. Steeds stevig roeren.
10.  Giet het beslag over de koekjesbodem. En bak gedurende 50 minuten in de voorverwarmde oven.
11.  Laat volledig afkoelen.
12.  Smelt de chocolade: in de microgolfoven of in een pannetje. Voeg er eventueel een klein beetje
       room bij.
13.  Doe wat van de chocolade over de cheesecake en laat verder afkoelen in de koelkast.

Bron: naar een recept vanop "Lekker en simpel"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten