maandag 14 april 2014

Assortiment mini-cupcakes

Voor een gezellig namiddagje met allemaal leuke dames zorgde ik voor girly mini-cupcakes.
Met de basisrecepten kan je eindeloos variëren en ik maakte 3 varianten:


blondie cupcakes (witte chocolade) met frambozencrème en pistache
chocolade cupcakes met muntcrème
koffie cupcakes met Baileyscrème

Eigenlijk maakte ik gewoon een dubbele portie van het basisrecept cupcakes en een dubbele portie van het basisrecept vanillecrème; hier voegde ik telkens extra smaken aan toe.
Voor het bakken heb ik ook een cupcaketray van mini-cupakes. Dat werkt wel makkelijk en proper. Ik had ongeveer 60 mini-cupcakes.

Recept:
1.  Maak het deeg van basisrecept cupcakes
2.  Verdeel het deeg in 3 gelijke delen en leg de ingrediënten om toe te voegen klaar:
     -  witte chocoladestukjes
     -  cacaopoeder
     -  koffie (sterk!)


3.  Meng de ingrediënten bij het deeg en bak de cupcakes af. Mini-cupcakes moeten iets minder lang
     bakken, 15 minuten ongeveer.
4.  Laat volledig afkoelen op een rooster.
5.  Maak de vanillecrème volgens het basisrecept vanillecrème en verdeel de crème in 3 gelijke delen.
     Leg de ingrediënten om toe te voegen klaar:
     -  gepureerde en gezeefde frambozen (ik had er geen en gebruikte essence en enkele druppels rode
        voedingskleurstof)

     -  munt essence en enkele druppels groene voedingskleurstof
     -  Baileys
6.  Meng de crèmes goed, klop nog eens extra op.
7.  Spuit mooie toefjes op de cupcakes.
8.  Werk de cupcakes af met:
     -  gehakte ongezouten pistache nootjes
     -  fondant chocoladeschilfers
     -  een chocolade koffieboontje



Kleine hapklare zoete mini-cupcakes...
succes gegarandeerd! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten