dinsdag 11 maart 2014

Uitgetest: Brödmix Flerkorn (IKEA)

Af en toe trotseer ik eens de drukte en ga ik naar een Ikea woon-warenhuis. Ik eindig dan steevast met een bezoekje aan de Zweedse shop! Ze hebben er allerlei lekkere dingen die je in de gewone supermarkten niet kan vinden. Dit keer werd mijn aandacht getrokken door een broodmix voor een multigranenbrood.

Ik lust wel graag eens een sneetje donker brood met boter, of kaas of iets anders. Het brood blijft lang houdbaar (toch langer dan 'gewoon brood') en het is best wel stevige kost.
Na het bestuderen van de verpakking besloot ik de broodmix eens uit te testen thuis:

Werkwijze:
1.  Verwarm de heteluchtoven voor op 200°
2.  De verpakking goed schudden, zodanig dat het meel goed loskomt van de bodem.
3.  600 ml water van 40° direct in de doos gieten.
4.  45 seconden de doos goed schudden, houd de bovenklep goed gesloten.
5.  Deeg in een ingevette bakvorm gieten van ongeveer 23 x 13 x 5 cm.
6.  Laat het deeg nog 45 minuten rijzen.
7.  Bak het brood ongeveer 60 minuten onderaan in de voorverwarmde oven.


Het resultaat mag er echt wel zijn... Het rijst niet zo veel, het is best wel zwaar en compact, maar dat is typisch voor dat type brood. Ikea denkt echt wel aan het gemak van de klanten. Zo hoef je enkel nog water aan de broodmix toe te voegen. Mengen doe je in de verpakking zelf, dus geen extra afwas.

Samengevat: het Flerkorn-brood is superlekker! In een handomdraai tover je een lekker
gezond broodje op tafel;  de moeite is minimaal en de smaak maximaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten