zondag 30 maart 2014

Kastanje-kaastaart

In de supermarkt kreeg ik een gratis product: kastanjepuree met vanille. Het is geen evident ingrediënt om mee aan de slag te gaan, maar het was ook niet de eerste keer dat ik het gebruikte. Eerder postte ik al een blog over kastanjetaart. Vandaag ga ik aan de slag met verse kaas om een kaastaart met kastanje te maken.


Ingrediënten deeg:
-  250 g bloem
-  40 g boter
-  4 eetlepels koud water
-  kaneelpoeder
-  100 g kristalsuiker
-  1 ei

Ingrediënten vulling:
-  50 g kristalsuiker
-  2 eieren
-  250 g mascarpone of roomkaas (ik gebruikte een mengeling, ik had namelijk nog een restje
   mascarpone staan en roomkaas heb ik altijd in huis)
-  250 g kastanjepuree

Recept:
1.  Voeg alle ingrediënten van het deeg voor de bodem samen en kneed tot een bol deeg.
2.  Leg ongeveer 30 minuten te rusten in de koelkast.
3.  Vet ondertussen de bakvorm in met boter.
4.  Verwarm de heteluchtoven voor op 180°.
5.  Bestuif een werkplank met bloem en rol het deeg open met een deegroller.
6.  Bestuif het deeg met wat bloem indien het erg kleeft. Rol het dun uit en leg het deeg (zonder
     scheuren!) in de bakvorm. Prik enkele gaatjes in de bodem met een vork.
7.  Doe de ingrediënten voor de vulling in een kom en meng alles tot een glad mengsel met een garde.
8.  Giet de vulling op de bodem.
9.  Bak in de oven gedurende 20 à 25 minuten.
10.  Laat de taart afkoelen alvorens je hem uit de vorm haalt.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten