vrijdag 6 september 2013

Hollandse boterkoek

 
Albert Heijn is een Nederlandse winkelketen waar ik heel vaak om mijn boodschappen ga.
Elke keer haal ik daar dan een pak "boterkoekreepjes". Niet te verwarren met de Belgische boter-of koffie-koeken! Een heel anders soort taartje. Lekker!! Maar wel vrij zwaar...
In mijn bakboeken ging ik op zoek naar een recept. Ik vond er eentje in het boekje "Taarten bakken en versieren" door Laura Kieft. Het recept staat ook op haar website.
  
 Nu maar hopen dat mijn collega's het ook lekker vinden :-)
 
 
Edito: Ondertussen maakte ik een andere versie van Hollandse
           boterkoek, die ik persoonlijk nog beter vind. Je kan er hier
           alles over lezen.


2 opmerkingen:

  1. Mmmmm... Superlekker. Sommigen gooien er kokos of gember door, maar puur natuur vind ik 'm toch het lekkerst.. Ik moet wel zeggen dat de Vlamingen die ik het al voorgeschoteld heb vroegen of het niet nog een uurtje in de oven moest :) wij Nederlanders houden blijkbaar wel van 'klef' gebak..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja, heerlijk 'klef' gebak :-)
    IK hou daar sowieso van, ik kan het niet laten om ook altijd eens van het deeg te snoepen vooraleer iets in de oven gaat.

    BeantwoordenVerwijderen