maandag 15 juli 2013

Notencake

Een lekkere cake die ik al vele malen gemaakt heb. Het recept komt van Jeroen Meus, uit het kookprogramma 'Dagelijkse kost' en staat tevens ook in zijn eerste kookboek.
Het recept en filmpje vind je hier: http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/notencake

Ik kan het toch niet laten om toch altijd een eigen twist te geven aan elk receptje dat ik probeer.
Ik heb dan ook de rozijnen weggelaten uit het recept, dat is mijn persoonlijke smaak. Degene die mij een beetje kennen weten dat ik 'een favoriete noot' heb. Ik ben verzot op pecan noten! Vandaar dat ik deze cake altijd klaarmaak enkel met pecan noten. Je kan uiteraard alle soorten noten gebruiken, of een mengeling. De cake ziet er trouwens niet geel uit zoals een gewone cake, dat komt omdat je werkt met bruine suiker in het beslag.



Zeker het proberen waard. Wij hebben van deze cake gesmuld tijdens een uitje naar de Efteling :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten