zondag 2 juni 2013

K3-regenboogtaart

Mijn nichtje werd 3 jaar en is nogal dol op K3 (echt een understatement eigenlijk). Vandaar dat ik deze taart speciaal voor haar gemaakt heb.
Het is eigenlijk het recept voor een gewone biscuit dat ik genomen heb. Het deeg heb ik afgewogen en in 4 porties verdeeld. Bij elke portie voegde ik enkele druppels voedingskleurstof en elke laag werd apart afgebakken. Buiten de kleurtjes is dit een gewone biscuittaart, afgewerkt met slagroom en tussen de laagjes zitten ook fijngesneden stukjes ananas. Uiteraard hoort bij een K3 taart ook een logo'tje uit suikerfondant en allerlei andere versiering. Die suikerfondant is niet echt mijn ding (zowel smaak als materie), maar hier paste dat wel!

Ingrediënten voor "gewone biscuit":
- 3 eieren
- 3 eetlepels koud water
- 120 g griessuiker
- 1 zakje vanillesuiker
- 60 g aardappelbloem
- 60 g bloem
- mespuntje bakpoeder
- klontje boter

Recept:
1.  Splits de eieren en leg de rest van de ingrediënten klaar.
2.  Smelt een klontje boter en boter een bakvorm in, leg voor de zekerheid ook een cirkel bakpapier
     op de bodem van de vorm, zo ben je zeker dat de biscuit mooi loskomt.
3.  Verwarm de oven voor op 175°
4.  Klop de eiwitten met het water stijf en voeg de suiker en de vanillesuiker langzaam toe.
5.  Spatel de eierdooiers onder het deeg.
6.  Zeef de aardappelbloem en de bloem en spatel dit ook onder het deeg.
7.  Bakvorm vullen en 25 minuten afbakken in een heteluchtoven.

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten